آزمون ام اس آر تی
نوشته شده توسط : sanaz

آزمون ام اس آر تی یک آزمون زبان انگلیسی است که برای سنجش مهارت و دانش زبانی داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری برگزار می‌شود. این آزمون در طول سال چندین بار در شهرهای مختلف کشور انجام می‌گیرد و نتایج آن از طریق سایت سجاد به نشانی portal.saorg.ir اعلام می‌شود.

این آزمون 100 دقیقه‌ای شامل 100 سوال می‌باشد که از سه بخش تشکیل شده است: بخش شنیداری، بخش خواندن و بخش دستور زبان و لغات. داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید از طریق سایت سجاد ثبت نام کرده و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

آزمون ام اس آر تی بین المللی

آزمون ام اس آر تی بین المللی نیست و فقط در داخل کشور اعتبار دارد. این آزمون برای دانشجویان مقطع دکتری یا کارشناسی ارشدی که قصد ادامه تحصیل در خارج کشور را دارند، برگزار می‌شود. این آزمون نسبت به آزمون‌های بین المللی مانند آیلتس و تافل، هزینه کمتر و سطح دشواری پایین‌تری دارد.

شرکت دانشجویان خارج از کشور در آزمون ام اس آر تی

دانشجویان خارج از کشور می‌توانند در آزمون شرکت کنند، اما باید توجه داشته باشند که مدرک آزمون ام اس آر تی فقط در داخل کشور اعتبار دارد و نمی‌توانند از آن برای پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور استفاده کنند. برای شرکت در آزمون، دانشجویان خارج از کشور باید مدارک لازم را به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به نشانی portal.saorg.ir بارگذاری کنند و هزینه ثبت نام را پرداخت کنند. همچنین باید در روز آزمون کارت ملی خود را همراه داشته باشند.





:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: